بهبود 2 دهم درصدی ضریب جینی خانوارهای شهری در سال 90

یزدفردا :سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: پیش بینی مرکز آمار این است که در سال 90 ضریب جینی خانوارهای شهری به 358 هزارم کاهش پیدا کند یعنی بهبود حدود دو دهم درصدی را شاهد باشیم .


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، فرزین در نشست خبری به توزیع بهبود درآمدها براساس آخرین گزارش ها اشاره کرد و گفت : در هفته گذشته مرکز آمار گزارشی درباره وضعیت ضریب جینی در کشور منتشر کرد که براساس این آمار ضریب جینی خانوارهای شهری در سال 1384 ، 4061 ده هزارم بود اما در سال 89 به 3791 ده هزارم کاهش پیدا کرد .


وی افزود : در خانوارهای روستایی نیز ضریب جینی در سال 1384 ، 3896 ده هزارم بود اما در سال 89 به 361 هزارم کاهش پیدا کرده و پیش بینی مرکز آمار این است که در سال 1390 این مقدار به 345 هزارم کاهش پیداکند .


فرزین اضافه کرد‌: این نشان می دهد که ما توانستیم مسیری را که باید در 5 سال طی می کردیم تا بتوانیم اهداف تعیین شده در قانون برنامه پنجم توسعه را محقق کنیم عملا امسال طی می کنیم و این وضع ، بهبود حوزه درامد در کشور را نشان می دهد .


وی اضافه کرد : همچنین شاخص های بررسی نیز نشان می دهد که دسترسی مردم به کالاها و خدمات نیز از وضع بهتری برخوردار است .


فرزین در ادامه به رابطه تولید با قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت : امارها و گزارش های اخیر نشان می دهد که شاخص رقابت پذیری و هم شاخص بهبود فضای کسب و کار از وضع بهتری برخوردار شده است .


وی افزود : در دو سال اخیر شاخص ما در بهبود فضای کسب و کار 14 مرتبه بهبود حاصل کرد و شاخص ما در رقابت پذیری نیز 7 پله در سال 89 صعود کرد .


وی اضافه کرد : البته شاخص ما در رقابت پذیری جای کار بیشتری دارد و امیدواریم با اقداماتی که امسال انجام می دهیم بتوانیم رتبه خود را هم در منطقه و هم در جهان بیش از این بهبود ببخشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا